Een energiescan: hoe kan deze voordelig zijn voor jouw bedrijf?

Alles wat activiteiten uitvoert, heeft energie nodig. Dit geldt voor heel veel verschillende soorten apparaten en producten. Denk aan de wasmachine, de auto maar ook je eigen lichaam. Natuurlijk vallen ook lampen, printers, computers en veel meer andere apparaten die je bijvoorbeeld binnen een kantoor terugvindt hieronder. 

Je staat vaak niet stil bij de hoeveelheid energie die er wordt verbruikt door de dingen om je heen. Maar als je een eigen bedrijf of onderneming hebt, zal je de torenhoge energierekeningen vast wel kennen. Het is eenvoudig om de hoeveelheid energie die jouw bedrijf gebruikt te onderschatten. Gelukkig zijn er vaak meerdere manieren om hierop te besparen. 

Dit kan bijvoorbeeld door middel van een energiescan. Deze scans kunnen jouw bedrijf of onderneming enorm helpen door je inzicht te geven op het energieverbruik.

Wat moet je je voorstellen bij een energiescan?

Een energiescan is niets anders dan een soort onderzoek binnen bedrijven. Hierbij gaat er een energieleverancier aan de slag om na te gaan waar de energie binnen het bedrijf naartoe gaat. Daarnaast wordt er ook gekeken hoe deze energie precies verdeeld wordt over het bedrijf. De energieleverancier stuurt een specialist naar het desbetreffende bedrijf toe en hij of zij analyseert jouw energieverbruik.

De specialist komt uiteindelijk met een volledige analyse en zo kan jij ook inzien wat er gebeurt met de energie. Vervolgens ontvang jij van de specialist een advies over de manieren waarop je het best kan besparen.

Jouw energieverbruik laten scannen 

Aan het laten uitvoeren van een energiescan, zitten een hoop voordelen verbonden. Ook als de energierekening niet belachelijk hoog is, is het goed om te weten hoe de energie is verdeeld en op welke gebieden je eventueel nog zou kunnen besparen. Allereerst is dus het geld dat je kan besparen en het inzicht dat je hebt, een groot voordeel. 

Wanneer je veel bespaart op energie, kun je dit ook aan de consumentenwereld laten zien. Veel bedrijven hebben op hun reclameborden of bedrijfsbusjes staan hoe duurzaam zij zijn. Dit dient als reclame voor hun onderneming. Dit is een positief punt, vooral met de belangrijkheid van duurzaamheid tegenwoordig.

Tot slot krijg je, als je een duurzaam bedrijf bent, een hoger energielabel. Deze maatstaf laat zien hoe milieuvriendelijk en zuinig je bedrijfspand, auto of product is. Potentiële consumenten kunnen dan direct zien dat zij een goede aankoop doen bij jou!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *